Wie is de detective en wie de moordenaar?
Na een sportieve week, vlogen we er direct in. We maakten ons laatste controledictee en testten het hardop lezen.
We boetseerden , net zoals bij de chibcha- indianen figuurtjes uit klei. Komen die misschien ook tot leven zoals in hun scheppingsverhaal?
In de wiskundeles leerden we over snelheid , gemiddelde en herhaalden we de bewerkingen.
We vierden ook een volgende tiener; Estelle en genoten van de traktatie. Proficiat !
In de lessen Nederlands zijn we benieuwd naar het vervolg van het verhaal 'Ei-land'.
We leerden het thema 'Druk , druk druk ' in stapjes en ook de dierenwereld met de indeling van de gewervelde dieren komt aan bod om te leren leren.
In het weekend (én elke dag ) mogen we natuurlijk niet vergeten te typen. Pas door het regelmatig (zéker 3 keer per week ) een 10 tal minuutjes oefenen zullen de leerlingen het vlot genoeg kunnen.
Dus , zeker doen !
Dus , zeker doen !
Vandaag volgt nog een schoolreis (we hebben er zin in ) , volgende week meer daarover...
typ10 groeten,
juf Els
juf Els
Geen opmerkingen:
Een reactie posten