vrijdag 15 november 2024

nonsenstaal en dans in muzische

In de muzische lessen werkten de leerlingen rond nonsenstaal.
Dans je mee in het spookhuis met zakboetje, spookspinnenbeest en zizazolderspook?
In de weroles leerden we over onze gemeente. We kennen de deelgemeente en buurgemeenten en vonden ons eigen huis terug op het stratenplan.
De ruit , parallellogram en trapezium zijn de nieuwe figuren in de meetkundeles.
Ook cijferen tot 10 000 en de digitale klok juist aflezen kwamen aan bod.
Als slot van taalthema 3 werd er getoetst . Spelling taaldenken en begrijpend lezen kwamen aan bod.
Hoekenwerk blijft toch één van de favorieten van de vierdeklassers.
Welk land zoek je op , Gilles?
Vind je iets terug in de vroegere klasdagboeken over je zus, Alexia?
Welke figuur maakte je met playmaïs , Jorre?
Volgende week is er voorleesweek.
In de klas zal de juf elke dag een stukje voorlezen.
Er is ook een wedstrijd voor wie thuis wordt voorgelezen en daar een foto van mee brengt.(zie vroeger  smartschoolbericht)
Doen er ook veel vierdeklassers met hun ouders en/of grootouders mee?
leesgroeten,
juf Els


 

Geen opmerkingen: