woensdag 4 mei 2016

Nieuwe juf


 Hallo allemaal !


Mijn naam is Paulien. Ik werd in het vorige blogbericht al kort voorgesteld en hier ben ik dan !
Na anderhalve week in deze klas deel ik ook graag mijn avonturen.


Een nieuwe juf, maar ook heel wat nieuwe thema's.
Vorige week startten we in taal met het thema 'water'. Deze week hielden de leerlingen hierover een spreekbeurt voor een groepje klasgenoten.

Van water naar lucht en adem in het thema godsdienst. We leerden nadenken over hoe belangrijk onze adem is en werkten rond ‘de wind van het begin’ met het Paradijsverhaal. Met enkele woorden maakten we daarna ook onze eigen schepping. 


In wero introduceerde ik het communicatiemuseum waar we de komende maand aan zullen werken. Wat is communicatie eigenlijk? Wat is geluid? Hoe werken microfoons en luidsprekers? 4A gaat op onderzoek en komt meer te weten over de wondere wereld van communicatie.





In de lessen wiskunde leerden we rekenen met kommagetallen tot 0,001.  Iedereen werkte gedreven om deze oefeningen onder de knie te krijgen.

Gemotiveerd in wiskunde, maar nóg gemotiveerder in de lessen muzische. Stuk voor stuk mooie resultaten want zondag is het Moederdag !

Alvast een dikke proficiat aan alle mama’s !



Feestelijke moederdaggroeten


Juf Paulien en juf Els


Geen opmerkingen: